23:40
0
Struktura, zawartość, ilość i jakość uczniowskich notatek jest odzwierciedleniem organizacji pracy nauczyciela.

Oxford University Press - materiały z konferencji
prowadzenie: Monika Kapuśniak


1. Temat jest jak teza w rozprawce, tag/znacznik, który pomoże nam znaleźć to, czego szukamy.
2. Klasy 1-3 - wklejka do zeszytu (Times New Roman/Arial 14-16). Odpowiedni kształt liter na tablicy.
3. Klasy gimnazjum/liceum – przepisywanie + systematyczna kontrola zeszytów. 
4. „Peer correction” - wzajemne sprawdzanie błędów w zapisie nowych słów.
5. Aplikacja quizlet.com lub senteacher.org
6. Brudnopis.

7. Tabletki (małe tabliczki suchościeralne do udzielania odpowiedzi T/F, abc).

8. Na podstawie zapisanych w zeszycie pełnych odpowiedzi, uczniom będzie łatwiej w przyszłości ułożyć własne zdania. Uczymy także kolejności wyrazów w zdaniu.
9. Ustalmy z uczniami, że praca domowa zawsze musi być ona zanotowana w zeszycie np.:
SB – Student’s Book
WB - Workbook
10. Na lekcji uczeń robi notatkę (np. zapisuje nowe słówka), ale w domu ten materiał powinien jakoś „przetworzyć."

Nauczyciel może zadać adekwatną pracę domową z ćwiczeń albo… wykorzystać następujące pomysły:

A. Wykonaj tabelkę, przy pomocy której podzielisz słowa z lekcji na kategorie: warzywa/owoce, synonimy/antonimy itd.
B.  Pomyśl jakim chciałbyś być owocem (zwierzęciem, pomieszczeniem w domu) i napisz o sobie trzy zdania.
C. Wykonaj mapkę myśli na temat zawodu/pomieszczenia w domu (ulubionej książki, zwierzątka…).
D. Popracuj nad słowem ANNOY.
E. Narysuj venn diagram i umieść na nim zwierzęta wodne i lądowe.
F. Odpowiedz na pytania, wykorzystując jak najwięcej słów z lekcji. Podkreśl te słowa.
G. Napisz 10 zdań opisujących obrazek ze str. X.
H. Zaszyfruj 6 słów z lekcji i na początku kolejnych zajęć wymieńcie się zeszytami i odkodujcie słowa.
I. Zaprojektuj okładkę płyty „The interior matters!”
J. Zaprojektuj okładkę dla National Geographic – wydanie o …
K. Napisz pean ku czci czasu Present Perfect
L. Write a poem/a song about …
M. Zaprojektuj wpis do ilustrowanego słownika.
Aplikacje:

Oczywiście do tego wszystkiego trzeba uczniów przyzwyczaić. Zeszyt musi stać się skarbem, którego się nie wyrzuca , bo jest bogaty w informacje i zawiera, jak pamiętnik, wiele ciekawych wspomnień z lekcji…

Monika Kapuśniak
Nowszy post
Previous
This is the last post.

0 komentarze:

Prześlij komentarz